وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور حذف شدنی نیست؛ در حال‌حاضر، چند هزار دانش‌آموز داریم که معدل آنها ۲۰ است. نمی‌توان تمام این افراد را در آن ۱۵ درصد رشته‌های پرطرفدار جذب کنیم؛ به همین دلیل کنکور باید برگزار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر موردی از تقلب در کنکور و ورود به دانشگاه‌ها است که افراد معتقدند عده‌ای به ناحق به دانشگاه رفته‌اند همچنین فردی با رتبه صد هزار بر صندلی پزشکی نشسته، اسم بدهند تا ما بررسی کنیم.
موج انتقادات به وزیر علوم دولت سیزدهم در حالی شدت گرفته است که جریان‌های موافق و منتقد دولت در انتقاد به محمدعلی زلفی‌گل، حول عملکرد در برگزاری کنکور و پذیرفته شدن متقلبان و همچنین موج مهاجرت نخبگان، انتقاد دارند.
آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در توئیتی در واکنش به تقلب بیش هزار نفر در کنکور سال پیش نوشت: وزارت علوم پاسخ دهد چطور با وجود قطع اینترنت در کنکور تقلب گسترده شد؟
وزیر علوم، مجلس را مقصر می‌داند و مجلس نیز، وزیر علوم را یک نماینده مجلس به سازندگی گفت: وزیر علوم نتوانسته کنکور را بدون تقلب برگزار کند، آن وقت می‌گوید متقلبان بنا بر خواست مجلس مشغول تحصیل هستند
وزیر علوم گفت: شائبه تخلف هزار دانشجو در کنکور وجود داشت و سازمان سنجش آنها را برای آزمون مجدد فراخواند، اما مجلس استفساریه‌ای داد مبنی بر اینکه این قانون برای داوطلبان است نه دانشجویان.
وزیر علوم گفت: شائبه تخلف هزار دانشجو در کنکور وجود داشت و سازمان سنجش آنها را برای آزمون مجدد فراخواند؛ اما مجلس استفساریه‌ای داد مبنی بر اینکه این قانون برای داوطلبان است نه دانشجویان!
وزیر علوم با اشاره انتشار برخی اخبار از حضور دانشجویان متقلب کنکوری در دانشگاه گفت: استفساریهٔ مجلس شامل کسانی که سر کلاس رفته و دانشجو شده بودند نمی‌شد. این اسفساریه حکم کرد که، چون این افراد دانشجو شدند و دیگر داوطلب نیستند باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه بدهند.
موضوع قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، توسط معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش مطرح شد؛ موضوعی که حواشی بسیاری درپی داشت، اما مسئولان از جمله وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش جهت رعایت حقوق داوطلبان با اجرای این روش موافق بودند. درنهایت پس از موافقت‌ها و مخالفت‌ها اینترنت همراه به صورت نقطه‌ای (مناطق نزدیک به حوزه‌های برگزاری کنکور) برای چند ساعتی قطع شد.
«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، گفت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه‌ها وجود دارد، اهتمام جدی داریم.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری خبر داد.
وزرای علوم و ارتباطات قطعی اینترنت در زمان کنکور را رد و تاکید کردند: راهکاری مقابله با تخلف و تقلب در کنکور قطعی اینترنت نیست.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام آزمون سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دی ماه سال گذشته برگزار شد و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
سمنان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کابینه سیزدهم در راس هیئتی وارد سمنان شد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.
«محمدعلی زلفی‌گل» روز جمعه در گفت وگوی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها با بیان اینکه این قطعی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و از این بابت پوزش می‌طلبم، تاکید کرد: این مصوبه شورای امنیت کشور بوده و قانونا باید اجرا می‌شد.
وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شده اند.
مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.
وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تجربه خود در ارتباط با مدیریت اعتراضات اخیر را مکتوب کنید. در این بازه زمانی، خون از دماغ دانشجویان نیامد و شما توانستید نمره خوبی کسب کنید.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از قطع اینترنت در محوطه حوزه‌های برگزاری کنکور به منظور تامین امنیت برگزاری کنکور خبر داد.
زلفی گل، وزیر علوم خبر داد: در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، اینترنت برای محل‌های برگزاری آزمون سراسری قطع خواهد شد.
عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام و دریافت دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۷/۵ درصد رتبه‌های ۱ تا ۱۰ زیرگروه‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فنی و رتبه‌های ۱ تا ۵ گروه‌های آموزشی هنر و زبان خارجی، مربوط به مدارس دولتی بود.
وزیر علوم، طی نامه‌ای به معاون حقوقی رییس‌جمهور درخصوص اینکه کدام یک از قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اجرا شود استعلام نموده که معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به استعلام وزارت عتف صریحا اعلام می‌نماید: «مطابق تدابیر مقام معظم رهبری، هر زمان که مجلس به موضوعی ورود کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ